Twoja organizacja zajmuje się turystyczną promocją gminy, powiatu albo regionu? Na co dzień komunikujecie się z turystą, prowadzicie stronę w internecie albo profil w mediach społecznościowych? Macie za zadanie przygotować folder turystyczny albo ulotkę turystyczną? Zastanawiacie się, jak napisać przewodnik turystyczny albo na co zwrócić uwagę, gdy zlecicie to zadanie agencji? Interesuje Was marketing w turystyce?

To szkolenie jest dla pracowników Twojej gminy, powiatu i organizacji turystycznej!

Szkolenie Skuteczny Marketing Turystyczny

Aktualnie realizujemy szkolenia na zlecenie podmiotu, który chce przeszkolić swoich członków lub pracowników. Nie prowadzimy szkoleń dla osób indywidualnych. Idealna grupa szkoleniowa liczy dla nas od 10 do 20 osób - liczbę uczestników zapewnia organizator. Więcej informacji praktycznych poniżej oraz w ofercie PDF. 

Jesteś zainteresowany przeprowadzeniem tego szkolenia w Twojej organizacji? 
  • Skontaktuj się z Maciejem: 506 75 65 99
[PDF] Pobierz ofertę i informacje o szkoleniu w formie PDF do wydruku


Naucz się wykorzystywać wiedzę o nieodwracalnych zmianach, jakie zaszły w ludzkim mózgu. Dowiedz się czego oczekują turyści w dobie Internetu i nowoczesnych technologii. Odkryj tajemnicę praktycznych i angażujących treści oraz przekonaj się, na czym polega skuteczny marketing w turystyce. I znajdź klucz do postępującej i nieodwracalnie ograniczonej percepcji Twoich gości.

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie skierowane jest do samorządów, organizacji turystycznych i branży turystycznej. To szkolenie turystyczne jest dla Ciebie jeśli:
  • tworzysz, wydajesz, edytujesz, lub decydujesz o kształcie i zawartości turystycznych i promocyjnych przewodników, ulotek, folderów lub treści na strony internetowe, na Facebooka, Twittera lub Instagrama
  • wymyślasz, opracowujesz i tworzysz szlaki turystyczne, redagujesz mapy z ich przebiegiem i opisujesz je w publikacjach turystycznych
  • Twoje zadanie to promocja gminy, promocja turystyczna powiatu, regionu, miejsca lub atrakcji i zależy Ci na tym, żeby przyjeżdżało tu wielu turystów
  • pracujesz w informacji turystycznej i na co dzień doświadczasz tego, jak w obecnych czasach zmieniły się potrzeby i wymagania turystów
  • jesteś właścicielem lub pracownikiem atrakcji turystycznej i zastanawiasz się, jak najlepiej zareklamować ją wśród turystów
  • prowadzisz miejsce noclegowe, chcesz wyróżnić się wśród wielu podobnych do Ciebie obiektów i upewnić się, że turysta wróci do Ciebie
  • uczysz się lub studiujesz na kierunku turystycznym i już teraz zastanawiasz się, czym w przyszłości zaskoczysz turystę; interesuje Cię marketing w turystyce
  • zastanawiasz się, jak w dzisiejszych czasach dotrzeć ze swoim komunikatem do turysty i jak zawalczyć o jego rozproszoną uwagę tak, aby zwrócił ją właśnie na Ciebie

Czego dowiesz się na szkoleniach z serii "Skuteczny Marketing Turystyczny"?

  • Dlaczego drukowane materiały wciąż są bardzo popularne wśród turystów?
  • Jak i po co pisać przewodniki odpowiadające na potrzeby turysty a nie gminy, powiatu czy hotelu? 
  • Co sprawia, że turysta zawsze do Ciebie wróci, a co go od Ciebie odstrasza?
  • Dlaczego przeciętny turysta szuka czegoś innego niż to, co mu oferujesz? 
  • Dlaczego turystom nie podobają się Twoje foldery turystyczne, ulotki i przewodniki?
  • Dlaczego dobre treści nie obronią się same i ile trzeba mieć pieniędzy na ich dystrybucję?
  • Dlaczego turystyczna aplikacja nie sprawi, że turysta pokocha Twój region i atrakcję?
  • Dlaczego szkolenia z komunikacji na Facebooku nie przynoszą efektów?
  • Dlaczego musisz wiedzieć i kontrolować, co robi dla Ciebie agencja marketingowa?
  • Co zrobić, żeby strategia promocji powiatu nie pozostała smutnym dokumentem zamkniętym w szufladzie?
[PDF] Pobierz ofertę i informacje o szkoleniu w formie PDF do wydruku

Co zrobić, żeby turysta czuł się dobrze w miejscu, które promujesz, stale tu wracał i przywoził ze sobą rodzinę? Jak ustrzec się wpadek, pułapek i błędów powielanych przez 90% papierowych przewodników? Jak tworzyć praktyczne i skuteczne treści, które dotrą do typowego polskiego turysty? Jak przekonać turystę do podzielenia się pozytywnymi emocjami z Twojego miejsca? 

Jakie umiejętności nabędziesz po szkoleniu turystycznym z serii "Skuteczny Marketing Turystyczny"? 

  • Nauczysz się, jak komunikować się z turystą, aby ten Cię zrozumiał i pokochał
  • Nauczysz się, jak pisać proste, skuteczne i krótkie posty na Facebooku, Instagramie i Twitterze
  • Będziesz wiedzieć, jak zaplanować i jak zrobić folder turystyczny, co powinna zawierać ulotka turystyczna i jak przygotować się do napisania przewodnika turystycznego
  • Pozbędziesz się ze swojej komunikacji trudnych słów, turystycznego żargonu, niezrozumiałych zwrotów i zbędnych wyrazów
  • Zrozumiesz dlaczego przewodniki pisane jak w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku nie przystają do rzeczywistości, dlaczego mimo wszystko wciąż się je tak pisze i jak je wykorzystać do swoich potrzeb tak, aby służyły Ci pomocą
  • porzucisz wydawanie niepraktycznych folderów turystycznych
  • Zaoszczędzisz czas i pieniądze - swój, swojej organizacji i turysty

Czasy encyklopedycznych przewodników z lat ’60 odeszły do lamusa. Dzisiaj turyści szukają sprawdzonych pomysłów i emocjonujących przeżyć. Mają olbrzymi wybór i będąc podłączeni do Internetu na żywo 24 godziny na dobę, dzielą się ze znajomymi i przyjaciółmi dobrymi i złymi doświadczeniami z urlopu, wakacji, wycieczki. Czy jesteś na to przygotowany?

Słowa mają moc. Poprawa jednego słowa w ofercie lub ulotce turystycznej potrafi zwiększyć sprzedaż dwa razy. Poprawa jednego zdania w folderze turystycznym albo przewodniku wpłynie na tysiące turystów. Na szkoleniu poznasz przykłady i antyprzykłady słów i zdań, które mają realny wpływ na to, czy turysta poczuje się u Ciebie jak miły gość, czy jak niechciany intruz.  

Szkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing Turystyczny

Kto prowadzi to szkolenie z turystyki? Kasia i Maciej Marczewscy z Fundacji Ruszaj w Drogę!

Szkolenie prowadzą Kasia i Maciej Marczewscy - blogerzy, autorzy internetowych i papierowych przewodników po Polsce, założyciele Fundacji Ruszaj w Drogę!, która promuje turystykę po Polsce i doświadczeni turyści, którzy od kilkunastu lat podróżują po Polsce poznając wszystkie blaski i cienie bycia turystą w Polsce.

Kasia z wykształcenia jest prawnikiem, ukończyła studia copywriterskie, ma doświadczenie w prowadzeniu projektów w internecie i interesuje ją marketing w turystyce, a Maciej - z zawodu inżynier radiokomunikacji, pracował jako programista, a następnie na stanowisku managera zarządzał zespołami wdrażającymi projekty w internecie. Oboje mają doświadczenie pracy w trójmiejskich korporacjach, które porzucili na rzecz pracy w Fundacji Ruszaj w Drogę! i poprawy stanu polskiej turystyki, z nastawieniem na potrzeby turysty. 

W trakcie swoich podróży przeanalizowali tysiące map, folderów turystycznych, przewodników i  ulotek turystycznych wydawanych przez gminy, powiaty, organizacje turystyczne, agencje marketingowe i profesjonalne wydawnictwa. Okazało się, że 90% z nich powiela te same błędy. Na całodniowym szkoleniu dla samorządów i organizacji turystycznych pokazują dziesiątki przykładów i sprawdzonych sposobów na stworzenie idealnej publikacji, oferty turystycznej i opisu miejsca, miasta, gminy, powiatu. 

Ich bloga z pomysłami na wycieczki po Polsce czyta ponad milion turystów rocznie. Sprzedali ok. 10 tysięcy samodzielnie wydanych własnych przewodników m.in. po Bieszczadach („Ruszaj w Bieszczady”) i Mazurach („Ruszaj na Mazury”). Współpracują z samorządami i organizacjami turystycznymi w tworzeniu folderów turystycznych i przewodników na zlecenie (m.in. „Ruszaj na Kociewie Świeckie” ze Starostwem Powiatowym w Świeciu, „Ruszaj w drogę na Malbork i Żuławy” z Miastem Malbork i Starostwem Powiatowym w Malborku, „Ruszaj w drogę do Krainy Zalewu Wiślanego” z Lokalną Organizacją Turystyczną Kraina Zalewu Wiślanego).

Więcej informacji:

Referencje i opinie. Gdzie i dla kogo prowadziliśmy szkolenia turystyczne? Jak uczestnicy oceniają szkolenie?

Szkolenia marketingu w turystyce przeprowadziliśmy m.in. dla tych Partnerów: 

  • Polska Organizacja Turystyczna Program Eden, 
  • Śląska Organizacja Turystyczna, 
  • Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna, 
  • Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, 
  • Warmińsko-Mazurska Regionalna Organizacja Turystyczna, 
  • Lokalna Organizacja Turystyczna KOCIEWIE, 
  • Lokalna Organizacja Turystyczna Kraina Zalewu Wiślanego, 
  • Lokalna Organizacja Turystyczna Pałuki i Powiat Żniński, 
  • Klaster Turystyczny Szlak Piastowski w Wielkopolsce, 
  • Starostwo Powiatowe w Świeciu
[Recenzja] Relacja Szlaku Piastowskiego ze szkolenia
[FILM] Zobacz relację TV Gniezno ze szkolenia


Tylko w ciągu pierwszego półrocza prowadzenia szkoleń turystycznych przeszkoliliśmy ponad 200 osób: pracowników samorządów, członków Regionalnych i Lokalnych Organizacji Turystycznych, turystycznych Partnerów Starostw Powiatowych, przedsiębiorców z terenu lokalnych LGD i pracowników informacji turystycznych. 

Uczestnicy przyznali nam w ankietach szkoleniowych piątkę z plusem: 

  • ocena 5.6/6 - jak oceniasz to szkolenie?
  • ocena 5.5/6 - czy to szkolenie przyda Ci się w codziennej pracy?
  • ocena 5.7/6 - jak oceniasz prowadzących szkolenie?

Uczestnicy doceniają wprowadzane przez nas ćwiczenia praktyczne. Z każdej ankiety wyciągamy wnioski i ulepszamy kolejne wersje szkolenia. W ankietach uczestnicy napisali nam takie opinie:

- "Jedno z niewielu szkoleń, które z każdą minutą bardziej budzą zainteresowanie słuchacza"
- "Plusem jest przemyślana koncepcja warsztatów. Profesjonalizm. Atrakcyjna forma. Estetyka materiałów i prezentacji."
- "Świetny kontakt prowadzącego z uczestnikami. Profesjonalne podejście do tematu."
- "Było praktyczne. Nie wychodzicie z założenia, że "wszystko umiecie""
- "Wiadomości teoretyczne przeplatane z praktyką, możliwość wymiany swoich przemyśleń z innymi na bieżąco"
- "To szkolenie różniło się od innych, w których brałem udział, bo było w nim więcej ćwiczeń i tzw. "burzy mózgów"
- "Szkolenie bardzo dobre, merytoryczne, konkretne. Warto było się dowiedzieć o błędach, które popełniam przy pisaniu tekstów"
- "Fajnie było nauczyć się, dowiedzieć o błędach jakie popełniamy. "
- "Poleciłabym to szkolenie wszystkim osobom prowadzącym działalność okołoturystyczną."

Dlaczego warto zorganizować to szkolenie turystyczne i dlaczego warto wziąć w nim udział?

Porusza temat słabej jakości treści turystycznych 

Szkolenie „Skuteczny Marketing Turystyczny” prowadzimy od kilku lat i wciąż jest to jedyne znane nam szkolenie turystyczne poruszające tematykę słabej jakości materiałów turystycznych oraz problem niedopasowania treści generowanych przez branżę turystyczną do poziomu i percepcji współczesnego turysty. 


Przejrzeliśmy tysiące folderów turystycznych i ulotek z całej Polski - mamy unikatowe doświadczenie

Wszystkiego, o czym mówimy, przez kilkanaście lat doświadczaliśmy na własnej skórze jako typowi turyści. Szkolenie oparliśmy o dziesiątki drukowanych i internetowych, autentycznych publikacji, z których sami korzystaliśmy. Przygotowując szkolenie przejrzeliśmy tysiące ulotek, map i przewodników. Naszą wiedzę podparliśmy lekturą książek o marketingu, psychologii i nowych technologiach oraz studiami z copywritngu i emocjonującego opowiadania historii. 

Wiemy, jakie materiały turyści kochają, a jakich nie chcą nawet za darmo

Nasze wnioski bazują też na doświadczeniu i rozmowach z turystami, którym udostępnialiśmy za darmo tysiące folderów turystycznych i ulotek turystycznych na podróżniczych spotkaniach Klubu Ruszaj w Drogę! - widzieliśmy na własne oczy, dlaczego turyści chętnie sięgali po niektóre publikacje, a inne omijają. 

Marketing w turystyce - podważamy oczywiste stwierdzenia i obalamy mity i stereotypy 

Szkolenie daje uczestnikom nie tylko dawkę solidnej wiedzy, ale zmusza do nieszablonowych refleksji, kwestionowania „oczywistych stwierdzeń” i podważania stereotypu „dobrego przewodnika”. Sygnalizuje także, które kompetencje w zakresie promocji współczesnej turystyki warto dalej rozwijać na kolejnych szkoleniach. 

  • Chcesz zorganizować to szkolenie u siebie? Skontaktuj się z Maciejem: 506 75 65 99
  • Zapytaj o program ramowy 2-dniowego szkolenia: kontakt[malpa]ruszajwdroge.pl



Informacje praktyczne

Ile trwa Szkolenie „Skuteczny Marketing Turystyczny”?

Szkolenie podzieliliśmy na rozszerzalne moduły. Wersja skrócona szkolenia zawiera:
  • wykłady z ćwiczeniami praktycznymi: 3 moduły x 120 minut (w sumie 6 godzin)

Wersja rozszerzona świetnie sprawdza się na wyjazdach szkoleniowych organizowanych dla informatorów turystycznych oraz dla organizacji planujących wydanie nowej edycji papierowych przewodników. 2-dniowe szkolenie rozszerzamy o praktyczną naukę pisania i redagowania tekstów turystycznych:
  • wykłady z ćwiczeniami praktycznymi: 3 moduły x 150 minut
  • warsztat praktyczny redaktora i copywritera turystycznego: 1 x 180 minut

Co zapewniamy w ramach szkolenia?

Na całodniowym szkoleniu pt: "Skuteczny Marketing Turystyczny: Jak pisać i promować oferty turystyczne?" zapewniamy:
  • wykłady z ćwiczeniami praktycznymi
  • materiały drukowane wykorzystywane w trakcie szkolenia (dziesiątki przykładowych folderów, map, ulotek i przewodników z całej Polski), 
  • długopisy i ołówki, zeszyty szkoleniowe, wklejki
  • certyfikat ukończenia szkolenia

Co powinien zapewnić zlecający szkolenie?

  • wynajem sali szkoleniowej z nagłośnieniem
  • liczbę uczestników (prowadzący przeprowadzą szkolenie bez względu na rzeczywistą liczbę uczestników)
  • miejsce siedzące przy stole dla każdego uczestnika,
  • przerwy kawowe oraz dłuższą przerwę na lunch dla uczestników i prowadzących
  • wyposażenie sali: rzutnik HDMI, ekran projekcyjny min. 100’

  • Zapytaj o cenę Szkolenia "Skuteczny Marketing Turystyczny" dla Twojej organizacji: kontakt[malpa]ruszajwdroge.pl lub zadzwoń do Macieja: 506 75 65 99

Co jeszcze możemy razem zrobić?

Szkolenie warto połączyć z: Chętnie przygotujemy atrakcyjną cenowo ofertę pakietową dla Twojego miasta/gminy/powiatu/regionu.

Spotkamy się na szkoleniu?

Mam nadzieję, że już niedługo spotkamy się na szkoleniu z serii "Skuteczny Marketing Turystyczny".

Maciej Marczewski
Fundacja Ruszaj w Drogę!  

Szkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing Turystyczny

Szkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing TurystycznySzkolenia z serii Skuteczny Marketing Turystyczny